Daily Telegraph (UK): aproximativ 12 milioane de britanici isi suplimenteaza alimentatia cu vitamine cumparate de la farmacie. Industria producatoare a depasit o jumatate de miliard de dolari. Dar studiile stiintifice ale efectelor pe termen lung ale acestor vitamine asupra organismului cam lipsesc. Ministerul britanic al sanatatii a sfatuit recent populatia sa-si procure necesarul de vitamine si minerale din alimentatia zilnica, si nu din suplimente purificate sintetic. Purtatorul de cuvant recomanda prudenta in consumarea in doze mari a antioxidantior, vitaminelor si mineralelor purificate.

O recenta sinteza a mai multor studii stiintifice, realizata la Universitatea din Copenhaga si publicata de Cochrane Library, arata chiar ca indivizii care consuma astfel de suplimente prezinnta un risc sporit de moarte prematura. Astel, consumul de vitamina A este asociat cu o crestere de 16% a riscului, beta-carotina cu un spor de 7% iar vitamina E cu un spor de 4%. Consumul de vitamina C nu pare sa creasca riscul respectiv. Studiul danez se refera numai la produsele artificiale, nu si la cele naturale.

O explicatie posibila pentru aceste observatii este chiar actiunea antioxidantilor de distrugere a radicalilor liberi din organism, despre care se crede ca sunt la originea unor imbolnaviri.